"Sanningen varar längst"

Ett bra uttryck, med många undantag! Dels det här hela med vita lögner, vilket är godkänt i vissa sammanhang. Det är lite svårt det där, för dessa vita lögner kan vara godkända för vissa, och andra inte. Men att alltid hålla sig till sanningen är inte heller någon höjdare.

Sedan det här med att sanningen lönar sig. Det ska jag säga är ren skitsnack! Lögner kan hjälpa en så himla mkt. Lögner kan få en att komma långt! Att alltid hålla sig till sanningen sätter egentligen bara problem för en själv. Jag talar alldeles för mkt sanning och det uppskattas uppenbarligen inte. Så ska jag få som jag vill, så ska jag dra mer och mer lögner. Vita lögner? Nej, inte i detta fallet. Dessa är svarta och fula. Men eftersom du sätter mig i denna situation så får du helt enkelt     skylla    dig    själv!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hmm. och var är sanningen då? allt jag har hört låter som både lögner och undanflykter.

men kör som du känner. men kom i håg att det man ger är det man får tillbaka.

2011-08-10 @ 18:08:45
Postat av: Anonym

Ingen har nånsin gjort karriär med ärlighet...

2011-08-13 @ 01:35:54
Postat av: emma wiberg

Advokater. =) Vem får karriär med sanningen?

2011-08-13 @ 12:10:59
URL: http://emmasofiewiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0