Att våga chansa

så har man hälften vunnit.

Efter nattens drömmar av en natt med få timmars sömn så måste jag konstantera tre saker; jag är löjlig, jag är trött och jag behöver en dusch.

Jag gör ofta dumma val, men efter dessa val får jag alltid något gott utav det. Många som sätter sig emot när jag gör mina beslut, men tror fler av dem ångrar sig nu när de ser vad jag fick utav det. Ett lysnade exempel på detta är mina två barn. Hade jag lyssnar på min omgivning så hade dessa gossar inte funnits, och det vore ju en förbannad synd!

Detta inlägg handlar givetvis inte om beslut jag tog för fem år sedan utan mina dagliga beslut. Jag bestämmer jag gör si, ni säger nej gör så. Och ni som känner mig vet att jag gör och kommer alltid göra si. Mina beslut kan vara rikigt dumdristiga, och ni kan spy galla både över mig och när jag har gått. Ni tisslar och tasslar om hur dum jag är som gör detta. Men jag är ensam stark och har och kommer alltid göra desa beslut. Visst kan jag rådgöra vid större viktigare beslut, men i slutändan är det ändå Emma Sofie Wiberg som gör beslutet.
Ett exmpel på ett mindre bra val är faktiskt, även fast jag inte vill erkänna det, när jag och Kim skaffade Sixten.  Nu bor han hos min mamma och är fet, men till mitt försvar så fungerade det faktiskt ganska bra tills vi separerade. Hade jag bara haft en bil så hade biffen varit stekt.

Om man verkligen vill göra något, och alla andra säger nej, låt bli det kommer sluta dåligt, så kommer man ändå bara ångra att man inte gjorde det och fundera hur hade det blivit om jag gjorde som jag ville? Låt mig göra mina misstag, jag blir lätt ledsen, men dagen efter har jag glömt bort vad det var och jag står återigen Ensam och stark.

När jag var liten gjorde jag lite som jag ville, jag var ett ovanligt litet barn med konstiga idéer och tankar
Nu är jag vuxen och dessa tankar har jag satt i praktiken. Bara kolla, vad röstade jag på när det var val? inte var det socialdemokraterna, som resten av min familj....
Nej, jag gör nu detta..

för jag menar, Varför skulle jag börja lyssna på folk nu?




Ett annan slutsats; att skriva blogginlägg när man är aptrött är inte det ultimataste ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0