Kärlek och svartsjuka.

Simon berättade en rolig sak igår på vägen hem till sunkvalla. Vi pratade om kärlek, och hur mkt den är värd. För att veta om det är en riktig kärlek eller bara på lek så kunde man fråga "Är denna person värd lika mycket som om  man åker till Strömsund för att köpa smör?" - Åker man till ström frivilligt, eller ja, för att köpa smör då är det verkligen kärlek så säg! För vem åker till ström?!
Jag åkte bara dit när min mormor fortfarande levde, nu åker jag bara dig om min Emelon är där.
Möjligtvis att jag följer med mamma på systembolaget och sedan en sväng på dollar, men det är ofta under hot! -Typ.

Nej, den tiden är förbi då man ville vara i ström. samma kriminella snubbar som bor kvar. Nu vet jag detta eftersom en av dem råkar vara mitt ex. En väldigt intressant filur faktiskt. Folk är både rädd och har respekt för honom, vilket jag har himla svårt att förstå. När man har rädsla och respekt för någon så borde denna person vara någon med makt, någon som kan kontrollera en, men saken är den mitt ex är som en björn, stor och fullständigt korkad! Mer blåst människa kan man faktiskt inte hitta. Skönt den tiden är över. 


Nu till den andra delen av rubriken, som egentligen är där för att vilseleda er, men den har lite med den dröm jag drömde om i natt. Verkligen jätte skum dröm! För att inte avslöja för mkt så i stora hela handlade den om en Casanova (inte jag) som påstod vara kär i en tjej men samtidgt ligger med sitt ex. Sedan när detta sjukt roliga dilemmat blir påkommet, så väljer killen inte den han är kär utan sitt ex. Varför detta? humm.

Vad är då slutsatsen? Att jag är svartsjuk. Men för att vara svartsjuk borde man ju vara kär? Grejen med kärlek är att hur kan man vara kär när man älskar sig själva så himla mkt? ;P


Nej, men ska man återgå till det man borde eller? Kostplanering och tentaplugg, here i come!

Kommentarer
Postat av: Emä

Jag känner ingen i Strömsund som faktiskt har respekt för ditt ex. Men de håller sig ju borta ifrån honom för att man inte kan lita på honom.

Man vet aldrig vad han gör för idiotiska dumheter.

Sen handlar det ju lite om vilka kretsar man hänger i, då ser man att det är lite 50-50 med kriminalitet och i mina står man(oftast)utanför dem.(men får veta det mesta):) Men jag kan absolut hålla med om att tiden står stilla där för det mesta så för rastlösa själar som du och jag är Ström ingen bra plats att vara på för länge. :)

Sen till din dröm; tror inte det handlar om svartsjuka, tror det handlar om rädsla att bli avvisad och bortvald för att man är mindre värd än tryggheten och minnena hos en tidigare relation.

Jag brukade tänka i dom banorna massor förut i tidigare relation(u know the details), och det handlar som sagt om hur man värderar sig själv. Låt oss säga att detta är ett riktigt scenario, varför skulle han välja att gå tillbaka till gamla, fina minnen och så dåliga minnen att de faktiskt dödade en relation, när han kan välja att få skapa nya fina minnen sålänge han väljer att vårda relationen.

Tänk på det du! Jag tror bara att du värderar dig själv lägre än andra människor eller att du tror att du är sämre men "duger ändå", fast du är inte alls sämre. och ja, duger ändå. Logiskt va?

2011-12-01 @ 11:37:13
Postat av: Martin

den där kommentaren var längre än emmas blogg inlägg. :P Vad du drömmer emma. de ska man göra.

2011-12-01 @ 13:08:56
Postat av: Emä

Haha Martin, det är för att jag inte har bågon egen blogg :p

2011-12-01 @ 21:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0