Nytt år, ny Emma. (eller ska jag byta namn, möjligheternas år!)

Som ni har förstått så har jag inget eget internet hemma och inte kommer jag skaffa något med min urusla ekonomi. Har 1000 kr kvar till mat varje månad så hittils så har jag fått norpa från sparkontot som sagt med säkert börjar magra. Försäkringskassan(FK) är som vanligt otroligt sega. Denna gången ska jag skicka in ett pappa på hur stor yta min lägenhet på, för nej. det går inte ringa in och säga det och Ja det har tydligen stor betydelse, varför vet jag ej. De vet ju hur hög hyra jag har.. Aja.. inte därför jag bloggar, är knappast någon nyhet att FK sucks.

Nej, utan det är en annan sak. Egentligen skulle jag bara hålla tyst, men det orkar jag inte.
Julen har varit lite upp å ned, dessvärre mkt ned. Detta pga olika orsaker. Bland annat vänner. Riktigt kassa sådana. Mer detaljer om vad de har gjort och vilka de är vill jag inte ta här. Vill inte hänga ut någon, MEN nu har jag fimpat ALLA. (undantag finns alltid) och mitt nyårslöfte att ta hand om mig själv och skita i andra (i den mån jag kan)

Jag, som ni veeeet, dricker inget. Jag ska komma igång med hockeyn och dans förhoppningsvis. Jag ska lägga ned mkt tid på mina barn och saker Jag tycker om. och då har jag inte tid med vänner. Nu ska ni inte missförstå mig, jag tänker inte ignoera folk som lägger ned enerig på att höra av sig Till mig, utan det kommer jag hylla. (ni ska också veta att folk som hör av sig till mig är få). Jag umgås gärna med folk, bara de visar intresse. Jag har tröttnat på att vara den som hör av sig och engagerar ihop saker.

Jag kommer fortsätta att gå på krogen och dansa, men jag vet inte när nästa gång blir. Hade tänkt att åka i lördags men det sket sig såklart.

har jag berättat om juldagen? kanske inte. Kort sammanfattning; svett, förstoppad kö, borttappat kort(av en av de få nyktra människorna ute=jag), äckliga människor och dyra inträden. men får inte glömma trevliga människor som Hanna(mitt hjärta), Andre med ett as, Amelie och Britten<----en kille från england, om ni inte förstod :) hihi. men det övervägde inte kvällen för den söööööög. Kul början dock men lite dans :) 

jo men just ja.. tenta imorgon.. glömmer bort :P
Men ni som gillar min blogg kan alltid slänga in en kommentar, och ni som inte gillar kan ju skriva varöfr ;)
Adios.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0