Prata strunt om din vän?

"när talade du gott om någon annan, bakom deras rygg sist?" - Ord som får en att tänka.
Vi svenskar är ju oerhört pessimistiska, klagar på allt som är dåligt, även fast det egentligen inte är vässentligt, och jag är inget undantag!



Varför inte börja säga bra saker om folk, även fast de inte är ni närheten? Jag tror på fullaste allvar att om vi gör något gott, kommer vi få något gott tillbaka. Karma kanske man kan säga, men för er som inte tror på det kan jag ju istället säga så här; om du skulle säga bra saker om folk hela tiden, skulle inte du då känna sig snällare, som en bättre person, och kanske till och med bättre? Och vi alla vet ju vad som händer när folk mår bra. De lbir glada och sprider glädje omkring sig, och på så vis blir folk snälla mot dig. Karma eller inte, det fungerar nog bra.

Så nästa gång du hör någon berätta att någon kanske sagt något dumt om dig, reta inte upp dig på det. Tyck synd om dem istället. För visst är det synd om dem som alltid måste prata strunt om andra för att folk ska lyssna på dem? Va den du är, så länge det inte skadar  någon annan. Om någon har något emot det, varför ens bry sig?

Så gör jag, många blir irriterade, men jag mår hur bra som helst! (och det är väl ändå det som är viktigast?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0