Gnäll-sverige.

Hade egentligen något bättre att skriva om, men det försvann från mig...
Tänkte prata lite om sverige, eller som rubriken säger gnäll-sverige.
Vi gnäller för allt! Är det något som är bra, så nämns det diskret och sedan gnäller vi högt och tydligt på det mindre bra. Har ett bra exempel!
-Idag när jag satt på bussen satt en tjej, flicksnärta, bakom mig och gnällde för att hon stod i telefonkö, var hela två personer framför henne (undra om hon någonsin ringt försäkringskassan). Hon pratade högt å tydligt å jobbigt det var, hennes kompis frågade om de var bra ( vet ej vilka hon ringde)  och då sa hon "jodå men guud vad drygt att få tag på dem".

Det jag menar är, varför gnälla?

Om ALLA säger en fin sak till minst en dag varje dag, hur mkt bättre skulle alla må? hur mkt fint skulle man få tillbaka själv?

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller VERKLIGEN med dig!! Alltid ska det gnällas på nåt liksom. Är det inte för kallt så är det för varmt. Är det mulet så är det tråkigt, är det soligt så är det jobbigt. Det kan aldrig vara bra liksom. Glaset är alltid halvtomt och inte halvfullt. Typiskt svenskar!

2011-11-02 @ 21:36:18
URL: http://annas.blogg.se/
Postat av: Anonym

men så är det väl vår svenska jantelag lyder? Jag håller helt med. Det klagas jämt. Jag har svårt att delta i samtalen då jag för min del känner att näe, mitt liv är bra jag har inget att klaga på. Men säger man nånsin nått bra om nått så får man bara konstiga blickar och så klagar folk på en själv istället... Om alla fokuserade mer på det bra och mindre på att göra allt dåligt så skulle vi nog må bättre

2011-11-02 @ 23:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0