LCHF-diet!

Tror inte det var menat att jag skulle blogga idag för jag blev utloggad (nej, sitter inte hemma, faktiskt skolans dator som spelar ett spratt)

Gud vad jag inte har något att blogga om!
Eller jo, men det är högsta grad hemlighetsstämplat.
Jag vet så många hemlisar nu så jag spricker snart. Vad tänkte ni med när ni anförtrodde er till mig? Jag är ju en blogg för tusan! hehe... hemligheten är säker hos mig, ett tag till iaf =)

Idag gjorde vi iaf två cykeltester på skolan, med två olika försökspersoner. En åt en fettrik kost och den andra kolhydratrik. Hur detta slutade vet jag inte helt säkert förutom att den med den feta kosten blev tröttare fortare, men det var något vi alla kunde förvänta oss.

LCHF-dieten SUGER av så många skäl!
1. du blir trött
2. du för ont i huvudet
3. det är mest vatten som gör att du går ned i vikt (1 g kolhydrat = 1,5 g vatten)
4. hjärnan kapacitet blir sämre
5. röda blodkroppar kan inte få energi
6. diarré eller förstoppning
7. du får för mkt fett i kroppen
8. ditt totala enerigintag blir sämre
9. skadligt för miljön framförallt djuren!
10. den är äcklig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://lowcarbplate.com/tlcm/

2011-11-15 @ 15:54:12
Postat av: Anna

I början kände jag mig precis sådär. Blev trött, fick ont i huvudet, blev förvirrad osvosv. Orkade typ ingenting. Men när jag hade kört några månader så blev jag MYCKET bättre. Trodde faktisk inte på det själv förräns efteråt när jag började om med kolisarna. Men lederna blev bättre, jag blev piggare, sov bättre om nätterna, magen funkade och jag var inte stenhård jämt (!! har typ ALDRIG hänt!). Jag kunde gå på toa en gång per dag utan att det gjorde ont! WOHO! Sen äre faktiskt gott + att det finns såna som äter LCHF-veg, även om jag nu är köttoman ;]



Nu har jag börjat om med vanlig kost igen och kört det några månader men jag mår bara sämre.. Har börjat få ondare i lederna, sover dåligt om nätterna, blivit hård i magen igen så jag kan typ inte gå på toa på flera dar ibland.. Sen har jag en störd huvudvärk som kommer och går. Men om det är pga kosten eller för att jag dricker för lite vet jag inte.



Iaf så tror jag att det är som med alla andra koster. Allting passar inte för alla. Tror inte att alla skulle må bra av LCHF, men jag tror definitivt att det finns dom som gör det! Tyvärr så är nog jag en av dom, vilket känns kasst då jag älskar kolhydrater.. Ju snabbare desto bättre :]

2011-11-15 @ 22:11:06
URL: http://annas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0