Vit jul.

Ja, vad är det för ett uttryck?
För mig, och andra nykterister så är vi en vit 365-366 dagars period, årligen.
För andra, som troligen läser min blogg tycker att en vit jul är en självklarhet. Vem dricker på julafton?
- Dessvärre är det inte så hos alla familjer. Julen kan vara en lika stor mardröm för barn som andra helger där mamma, pappa, farbror etc är full. Kanske till och med otrevlig, våldsam och sexuellt utnyttjar!

Att ta ställning till detta ska vara en självklarhet! Få det att vara skamplig att dricka på julafton! ( om jag ska hårddra det så tycker jag alla dagar är skamligt)

Julafton är inte längre riktat åt det religösa, utan det är riktat till nästa generation, våra barn. Att låta dem få se pappa däckad i soffan och mamma nedslagen, det värnar inte för en positiv och trygg framtid!


Du ställning du med! kom igen! Vitjul ska väl inte vara svårt?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Rasist. Din bakgrund är ful.

2011-12-03 @ 06:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0