Lördagmorgon

Jag minns när jag var liten, då älskade jag verkligen lördagsmornarna. Fredagkvällen var helig. Vi hade kanske köpte lite chips å dricka, som vi myste med, och allt detta efter en god middag som oftast min pappa tillagade. Ofta älgkött.
Lördagsmorgonen var så efterlängtad, dels för att jag är en sjusovare, än idag, men också för att jag vantrivdes med skolan. De gjorde jag enda fram tills jag började gymnasiet, där jag började hitta mig själv.
Lördagsmorgonen var mysig för då åt man lite godare frukost än vanligt, bland annat kokta ägg. Vilken lyx! Sedan kunde man vara ute å leka med kompisar hela dagen, och sedan lördagsgodis! Sedan var lördagskvällen också mysigt, givetvis, men ångesten började alltid tränga sig på för sedan när söndagen var kommen så var ångesten ett riktigt faktum.

Idag har jag en sådan lördagsmorgon. jag ligger i min säng omgiven av mina favoritkillar! Favorit killarna nr 3 och 4 kommer imorgon så då blir det fullt hus. Love it!
Lyssnar på James Blunt och tänker på den tiden då jag lyssnade flitigt på honom. Att jag Då trodde att jag hade bekymmer är ju skrattretande. liten tjej, små bekymmer.

Jag vill skriva allt i min blogg, men jag skriver kanske 10% av sanningen, resten är bara massa ordbajs som jag vet att ni gillar att läsa.

Ikväll är det sittningsmiddag. jag har ont i halsen, M i halsen och G har nu däckat. Stanna hemma ? Vill inte det! Sitta hemma ensam å mögla :(

Ska fortsätta leva mig in i barndomsminnen genom att städa lägenheten, så som min mamma alltid gjorde. Samtidigt som tvn stod på så vi kunde kolla på skidåkning. Konstigt vad minns.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilket underbart minne! Synd att du inte trivdes i skolan bara och hoppas dina problem kan bli små igen.

2011-09-10 @ 12:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0