finns där för mig när jag mår bra!

En blogg kanske är till för att berätta hur jag egentligen mår, vad jag gör och vad jag planerar med min framtid. 
Eller den är kanske till för att berätta för hela världen vad jag gör för galna saker i mitt sjukt tråkiga liv, eller är det som facebook, som många kallar det: skvallerboken, där jag ska berätta hemligheter som jag egentligen inte får? 
 
till er stora besvikelse så berättar jag ingenting hemligt på denna sida, jag är hemskt ledsen. Jag har mina fina fantastiska vänner som frågar mig hur jag mår, även fast jag inte gjort slut med någon, eller är full eller något annat. De vänner som bryr sig om mig alla dagar på året, och inte de dagar som de känner för att "finnas där för mig vad än som gäller" 
 
Jag mår dåligt, självklart! Det är slut mellan mig och Christofer, jag springer inte runt och dansar lyckligt över att vara singel, men jag gråter inte hela dagara heller för jag har gråtit färdigt. Jag har haft en helvetes jävla period nu där jag gråtit nästan varje dag, jag känner inte för det något mer! 
Jag har mina erfarenheter och de berättar för mig att jag överlever detta, reser mig upp, går vidare och en dag, om ett år eller så, så kommer jag må bra igen. Så bra som det behövs för att vara en bra vän, mamma, dotter och syster. 
 
men fram tills dess så är jag inte mig själv, men jag lovar er att fram tills den dagen jag mår bra igen ska jag låtsas att jag mår bra. Jag ska låsas så in i helvete, så ni slipper fråga hur det är, för jag menar, när brydde ni er egentligen? 
 
nu är inte detta riktat till mina fina vänner. Ett personligt tack vill jag ge till en gammal "nyfunnen" vän som snart ska ta sitt pack och åka till Umeå: Tack! Du anar inte vad du har gjort! 
 
till er andra som vill bry sig, eller veta vad som händer i mitt liv: finns där för mig, även när jag mår bra! 

Kommentarer
Postat av: Kikki

well spoken - jag har själv tänk på samma sak för ett tag sen, varför folk blir så "välmenande" när något hänt. Folk man knappt pratar med nästan kramar om en och säger att dom "lider med en"
I just dont get it!!

2012-08-28 @ 13:33:06
URL: http://bigmamasbaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0