En sann vän.

En sann vän för mig är en person som lyssnar på mig, behöver inte alltid förstå eller hålla med.
En sann vän stöttar mig i mina beslut, trots att de inte tror på dem som jag.
En sann vän lyfter mig upp när jag har fallit, utan att fråga varför.
En sann vän finns där, oavsett vad det gäller. Finns där även fast problemet kan vara oväsentlig för dem, för en sann vän vet att det är viktigt för mig.
En sann vän håller vad man lovar, är inte falsk och går bakom ryggen på en.
Jag behöver inte ha någon är hos mig varje dag för sanningen är att jag har lärt mig att vara själv.
En sann vän för mig finns där och får mig att förstå att den finns där. För vet jag det, då är ensamhet inte lika läskig.
Att sitta vid min sida och dricka te utan att säga något, ja det är så mycket mer värt än alla dessa tomma löften som ständigt sprids.
Att säga är en sak och att verkligen leva upp till det är två skilda saker.
Tack. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0