Alla Fjärtans dag.

Otippat att jag skulle avsky alla hjärtans dag va? eller som jag kallar den Alla Fjärtans dag, eller varför inte Alla Smärtans Dag. 
Jag vet inte varför den dagen finns, vilken idiot som kom på skiten eller varför vi bryr oss. Jag tycker dagen är löjlig. 
Jag är en obotlig romantiker, tro ingenting annat. Men att ha en dag då man MÅSTE visa att man älskar alla i sin närhet är egentligen bara patetiskt. Denna dag kan vara så fantastisk för så många men så fruktansvärd för andra! Varför medvetet utsätta folk för sådant? Visst jul och födelsedagar har jag också en sådan inflytande på vissa människor, men alla hjärtans dag kan vi faktiskt bojkotta! 
Varför sitter jag här och är så bitter? 
Jo jag är olyckligt kär. och är man olyckligt kär och det börjar närma sig alla hjärtans dag så blir man ständigt påmind om hur jävla ensam man är. Folk tröstar mig genom att säga "det är bara en dag, ett datum i kalendern" eller "fira med dina barn eller vänner istället". Visst, båda sant men faktum är ju att är man olyckligt kär och det skyltas om denna förbannade dag med hjärtan och glitter tamigtusan överallt! På affärer, på facebook, övriga internet och till och med på skolan. 
Att veta att jag kommer sitta själv och ensam på denna äckliga dag då alla andra firar den med personer de älskar (jätte glad för er skull, bryr mig inte annars om andra lycka men denna dag suger) det är värdelöst! 
 
Jag tänker lägga upp ett svart hjärta på min facebook under hela den där idiotiska dagen och sedan tänker jag gräva ner mig i en grop och hoppas att allt är som vanligt igen på fredag....
 
god natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0