Olust.

Ett helt tomt dokument, många tankar och alldeles för mycket. Jag gör i allafall ett försök till ett någorlunda inlägg idag.
 
Jag tänkte berätta om vikten med att stå på sina egna ben. Att göra det som känns bra för dig. Lyssna på andras råd men följ dem inte jämt. Vi kan aldrig egentligen veta vad som är rätt och fel i olika situationer. Vi måste testa oss fram och ständigt göra misstag.
Idag är jag stark och kan följa mina egna råd att följa min magkänsla, med lite hjärna också. För inte allt för länge sedan var jag desperat hjälp och lyssnade på alla råd jag kunde. Vissa har faktiskt hjälp mig, men flera har faktiskt stjälpt.
Jag har lyckas såra en person bara för att jag ville läka mig själv. Jag kom på ett knep hur jag skulla blockera mina känslor och gå vidare från mitt ex. Det fungerade väldigt bra för mig. Jag är mindre känslig nu, helt klart. Problemet sitter väl mer i vad jag har gjort.
Som inte går att göra ogjorda och som inte går att ursäkta. Men jag ber ändå om ursäkt. Läser du detta så ska du veta att jag är innerligen ledsen för det jag gjorde. Det var inte meningen att du skulle komma mellan och bli sårad. På riktigt.
Shit vilken kraft det har ändå att må dåligt. Och vad man (jag) är villig att göra bara för att få må bra för en dag. Helt klart ovärt.
Om jag bortser från den personen jag sårade så har jag faktiskt blivit en bättre person. Jag ser saker från ett annat perspektiv och tar inte livet så förbannat seriöst alla gånger.
Jag vet fortfarande vad som är viktigt för mig och vart jag vill sträva, men jag kämpar inte åt det hållet varje dag längre. Jag försöker hitta saker att njuta av i nuet istället. För om jag ständigt ska jobba framåt kommer jag missa så otroligt mycket.
Jag har en extrem olust för så mycket saker men det ska ordnas. Det första jag vill ordna är vårt företag. Jag vill registrera företaget, fixa paket och prislistor och sedan testa sälja några tjänster.
Sedan vill jag köra igång min egen träning på allvar. I nuläget tränar jag lite sporadiskt men jag har ju en träningsplan och ska fixa en kostplan och sedan ska jag bygga. Mindre fett och mer muskler. Detta för att jag tycker det är kul, det ser bra ut och sist men inte minst: för att testa mina egna kunskaper! Motiviatioen är inte med mig alla gånger. Kanske ska använda samma knep på mig som jag kör på andra? ;P
 
Igår hade jag en fantastisk dag/kväll. Kvällen var extra speciell. Har väntat på att detta ska ske väldigt länge. Allt tack vare mig själv. Jag har utvecklas och vågar nu visa upp vem jag är på riktigt. Fantatiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0