Att vara redo.

 
Idag är en sådan dag då jag egentligen inte orkar skriva något inlägg. Dock så ramlade jag över denna låt och blev förälskad direkt. Jag har märkt det att båda min musik- och filmsmak har förändras efter min depression. Vilket kanske inte är så jätte konstigt. Jag lyssnar nu mer på låtar som gör att jag känner mig peppad och stark. Förut sökte jag låtar som påminde mig om hur tragiskt mitt liv var, vilket inte ens var sant. För vad är skillnaden mellan då och nu? Ingenting. Ingenting föruom inställningen. Jag bestämde mig för att leva vidare. Och ska jag leva vidare tänker jag göra det ordentligt. Nu kan jag inte vänta tills det blir en ny spännande dag som är fylld med spännande saker varje dag!
Känns extra toppen just nu när jag äntligen har fått ett jobb som jag vill ha. Jag har så mycket saker för mig nu att jag har knappt tid att tänka efter hur jag mår. Vilket är bra just nu för när jag verkligen sätter mig ner och tänker efter så är det alltid något som säger att allt är inte hundra bra, att allt kan blir bättre. Men varför hela tiden sträva efter bättre? Någon gång ska man absolut göra det, så att man hela tiden utvecklas. Men i den fasen jag var så var det inte alls bra att tänka så. För jag dög som jag är. Även fast jag var ett vrak. men det var då. Nu är allt fantastiskt. Förutom en liten detalj. Men den detaljen har jag valt att lägga undan nu. Tills tiden är redo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0