Styrka.



Trots att jag fick dåliga nyheter idag och gjorde bort mig så väljer jag att göra detta inlägg positivt.
Det är våra tankar som styr oss. Negativa tankar är fruktansvärt kraftfulla! Så kraftfulla att det gör negativa tankar till verklighet. Att istället jobba på det positiva en bit idag bygger vi upp en inre styrks. En inre styrka jag behöver för att tackla dessa negativa tankar.
Det positiva har effekt också men inte på samma vis. Vad beror detta på? Jag är inget proffs i ämnet men jag skulle svara rädsla och låg självkänsla. Att vi är så förbannat rädd att visa när något går bra! Berätta att idag mår jag toppen, utan att någon har frågat! Har ni tänkt på hur många som säger "usch vad jag sovit dåligt i natt. sov endast 6 timmar" strax efter säger någon annan "jag med! sov endast fyra timmar". Varför detta ständiga tävlande om vem det är mest synd om? Vilken respons skulle du gå om du svarade "jag jar sovit som ett barn! åtta långa sköna timmar!" vad skulle de svara?
Jag är tacksam. Jag har hälsan, träningsvärk i alls mina 400 muskler, kär och har de fantastiska barnen i världen. Visst ett jobb vore grymt men alkt ordnar sig så länge jag har hopp, kärlek och en jävla massa styrka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0