Att vara totalt jävla lycklig!

Jag har väntat på denna stund. Så sjukt länge. Jag har nu i en månads tid varit mest bara med mig själv och barnen. Och jag har trivs med det! Jag har umgås med folk när jag verkligen har känt för det och det var väl typ 10 år sen sist! Har hela tiden trott att jag måste fylla mina dagar med att umgås med folk. "För det är det livet handlar om". Nu när jag är själv för det mesta är jag som mest lycklig! Jag har fått ordning på livet, jag är inte lika stressad, ångesten kommer mer sällan, jag trivs att vara själv och det bästa; Min barn är gladare och lugnare än någonsin!  Kom inte och säg "vad  det jag sa". Jag hatade när någon sa "Emma, du måste lära dig att vara själv". Det är som att tvinga en hundrädd att klappa en hund när de inte ens är redo att göra något åt sin rädsla.
Jag behövde min tid. Och nu har jag min tid.The best time in my life.
Har några små pusselbitar att lägga sedan ska jag rycka upp mig ordentligt. Attt flytta till Norge känns mer och mer verkligt nu. Finns jobb där, har hjälp med både boende, ekonomi och avlastning. Det enda som jag känner är lite jobbigt är med barnen. Milo har nästan inga vänner här pga talet, hur kommer det då blir när han till och med talar ett helt annat språk? Med gabriel känns det trist för att han HAR många vänner. Dock inte lika stort orosmoment då jag av egen erfarenhet vet att det går lätt att hitta nya vänner, särskilt när man är fem år gammal. =)
 
Idag har jag haft en lång dag igen. Fick ställa in träningen pga allt jag var tvungen att göra efter jobbet. Men jag känner ingen ångest över det. Vilket jag skulle ha känt för en månad sen. Jag skulle inte hinna, jag orkdar inte samt att det är iaf ingen som kommer på träningarna.
 
Kvällarna spenderar jag med en bok eller framför någon serie, om jag inte bestämmer mig för att lägga mig med ungarna. Detta är mitt liv, jag lever det nu.
 

Kommentarer
Postat av: Em

Hehe. Tycker jag har varit mild i mitt tjatande :p Grattis i allafall!

2014-02-28 @ 17:28:12
Postat av: Em

Hehe. Tycker jag har varit mild i mitt tjatande :p Grattis i allafall!

2014-02-28 @ 18:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0