Att vara tacksam

Till och börja med vill jag säga: shit vad jag är less på min dator och all denna reklam! Suck! Tänk om jag kunde något om datorer :P tog mig typ en kvart att komma in på bloggen bara för att det kom upp reklam hela tiden. Men som en gammal brukare brukade säga till mig "trägen vinner". Och jag vann över dig reklam-jävel! Ha! 
 
Jag har saknat min blogg lite grann. Har egentligen varit alldeles för lat för att uppdatera, sedan har jag väl inget att säga om någonting längre. 
Mitt liv rullar på precis som jag vill ha det. Planerar föräldraledighet i sommar med inslag av lite jobb. 
Jag har nu äntligen startat igång mitt företag och praktiken som jag går på är fantastisk. Dock har jag bara två dagar kvar men som det lät på dem så skulle jag få jobba där i sommar. Fantastisk personal, både uskorn, sköterskan och även chefen. Brukarna är gulliga och jag trivs bra. 
Mina barn mår bra, yngsta grabben ska gå på sitt första bamsgympa-pass för terminen och äldsta grabben kämpar på bra i skolan. 
Helgen har varit intressant. Jag vill säga att den har varit bra eftersom bitvis så hade jag väl trevligt. Fick träffa Erika och hundarna som hon är hundvakt till. Det påminde mig om hur mkt jag saknar min lilla rufs! Till helgen som kommer så kommer mamma hit och lämnar honom. Vad jag ska kramas med honom min lilla hårboll! Måste dock komma ihåg att ringa veterinären innan hon kommer så hon får kolla på hans öra. Stackars lilla Sixten har blivit bortglömd. 
I natt hade jag en massa underliga drömmar. En dröm var att jag hade blivit erbjuden ett hus att hyra i Fåker. Och jag minns väl att jag övervägde faktiskt att flytta dit. Jag vill så gärna bo på landet med mina barn, hundar och katter. Jag vill odla mina egna grönsaker och jag vill kunna släppa ut barn och djur utan att behöva oro mig för trafik, pedpofiler och barnhandlare. Samtidigt vill jag närmare in till stan eftersom jag vill ta bilen så lite som möjligt, ha nära till gymmet och nära till vänner. Dock så ska jag byta gym nu så då kommer jag kunna gå dit med lite planering. Till våren går det snabbt att ta cykeln också. 
Ja, vad har jag att klaga på egentligen? 
Jag är lite ledsen för en nära väns räkning. Hon har haft det tufft nu de sista månaderna och jag tycker det är svårt att veta hur mkt jag ska finnas där eller inte finnas där. Jag finns alltid bara ett samtal bort men jag känner att jag skulle vilja göra med. Fast med tanke på vad hon har varit med om så tror jag inte det finns å mkt som kan göra åt situationen. Förutom att lyssna och ösa i henne massa mängder glass =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0