kärlek

Jag undrar hur min kärlek kommer att vara till min nästa kille?
Det slog mig idag att det kanske blir annorlunda denna gång nu när jag har barn? för den kärlek till dem är ju ovilkorlig, och ingen annan kärlek är ens i närheten! Kärleken till mina bara slår alla andra med hästlängder!
nykär lär jag nog bli, men inte än på ett tag tror jag. Orkar inte med allt det där med väntande, pirr och besvikelse.

När man älskar ett barn så älskar man dem ovilkorligt. När mina barn är ledsen, är mamma ledsen, det gråter i hjärtat på mig. men om jag är ledsen för något OM dem som de inte har någon aning om så är jag inte ledsen på samma sätt. Då lider bara jag, så då är det okej att vara ledsen. och DET är vad jag kallar ovilkorlig kärlek, att sin egen sorg har ingen betydelse så länge barnen mår bra.
Kanske bara andra föräldrar förstår detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0