Hedersmord i vårt blod?

Som vanligt tänker jag på skumma saker ibland. och idag tänkte jag på Gud, jesus och just hedersmord. varför kan man ju undra. Men lyssna på det här, och rätta mig om jag har fel;

Gud sa till någon snubbe med en son att han skulle offra hans egna son för guds skull. Han tog då denne son och skulle avrätta honom för Gud (?) skull. Men tack å lov sa gus stopp för detta och sa något klychigt i stil med "din tro/kärlek för mig är så stark så du kan offra din egen son för min skull, och då vet jag att du är en äkta kristen, som tack behöver du inte offra din son" Ja, detta har ni kanske läst om på religionen, eller om ni är den lilla skaran som läser bibeln, men nu ska jag komma till min sak.

Hedersmord! Vad är det som orsakar detta? En tjej ( kanske skett killar) gör något som inte är godkänt från familjen, och vad vet jag, kanske beror det på religon? Deras släkt blir iaf nersmutsat som de tycker då. och då för att familjen ska bli "ren" igen så måste denna dotter undanröjas, dödas. Och i dessa fall vi dessvärre har fått höra så kommer inte Gud och sätter stopp... ? Är detta något kristendomen ska stå för? Nu vet jag at detta är två skiljda religoner, men det är bara något jag har tänkt på.

Någon som följer med i mitt tänk? inte? okej, inte jag heller. haha..

till något roligare.... tentaplugg! Adjö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0