Stackars lilla knytte!

Jag lider så mycket med min yngsta son! Jag är minsta barnen av en barnskara på fyra. Två av de syskon som var mer jämnåriga med mig är killar! Mina föräldrar hade inte överdrivet med pengar och hade inte råd att köpa nya kläder till oss allesammans. Detta betydde att jag antingen fick ärva kläder från två killar, som var relativt moderna, eller ärva tjejkläder från min 9 år äldre syster. Förstår ni vilken dragisk uppväxt jag hade? Skämt åsido.
Nu är det min minsta lilla grabb som får uppleva liknande. visserligen så får han ärva killkläder som fortfarande är reltativt nya eftersom det är bara 1 år och 9 månader mellan dem. men han får aldrig något nytt! Stackarn!
Igår var vi iaf ute och handlade. Eller jag köpte ingenting men deras mormor ville hjälpa oss lite nu när min ekonom suger ( fick ett tråkigt besked idag och gick minus 850 spänn dessutom). hur som helst så ville hon köpa kläder till min äldsta son som hela tiden växer och behöver lite finare kläder när han går på skolan. Jag kunde verkligen inte säga nej när lillgrabben ville ha en t-shirt. Men han grät när han såg att storbror fick mer. Jag tog honom och kramade honom och sa något i stil med "Du vet att jag älskar dig lika mycket som din bror! Mamma har inte så mycket pengar, och kläder är inget viktigt egentligen! Snart kommer du också få nya fina kläder, hjärtat". - och det gick hem! pweuuh. Duckade jag ett bråk inne på Kappahl där! Sedan fick de fika på Wedemarks så det där var ju glömt fort!
Känner fortfarande lite nedstämdhet att jag inte kan ge mina barn de jag vill att de ska få. Vill inte skämma bort dem, då jag tror att det är bara en förlust för alla. Men jag vill inte känna att jag jämt måste säga nej, snåla och spara varenda liten krona. Om en månad är jag pank. Riktigt luspank. och inte är jag berättigad a-kassa heller. Skit system!

Nog gnällt om det där nu! Kanske något kul att berätta? Jag har ju fått jobb på ett gym nu. Väldigt lite timmar och har ännu inte fått jobba som Personlig Tränare. Men det kommer. Jag har planer om att jobba så mkt som jag kan som PT, samtidigt som jag söker annat jobb. Även fast jag tror jag kommer att trivas bra där så behöver jag något extra. Kanske ett deltids jobb på dagtid.Så säkrar upp att jag kan betala mina räkningar. Sedan kan jag försöka boka in mina klienter de dagar jag är ledig, alternativt på kvällar. Dock är det ju det där problemet med barnvakt. Att ta med dem är en möjlighet, men jag vill kunna vara profissionell när jag är med en klient och det känns inte helt hundra om jag ska hålla ett öga på grabbarna samtidigt.
Något annat kul som händer i mitt liv?
Jo, träningen. Jag älskar att träna! Dock ingen nyhet förmodar jag, men jag älskar EFIT! Fantastiska EFIT! Kom och testa vettja! Nästa gång är imorgon, torsdag, på fagervallskolan kl. 20!
Äsch, nu har jag nog inget mer kul å säga.
 
hej,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men så länge de får en trygg uppväxt med mycket kärlek så är inte det materiella det viktigaste!

2013-10-16 @ 16:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0