Att blir stressad för mindre!!!!!!!!!!!!!!!!

Vilken jävla dag! Jag, Kim och barnen åkte till mamma igår eftermiddag och var där fram tills idag. Fick skjutsa honom till Strömsund för att jag skulle ha hans bil. Sedan skulle mamma med tillbaka till stan för hon ville ha skjuts till tåget då hon ska till Göteborg i natt.
Stressade iväg på bamsegympan och när vi är påväg hem fick jag ett sms att jag skulle jobba 7-16 imorgon. "jahaaa... hur löser jag detta?" Då har jag en timme på mig att åka från jobbet, hämta ungarna och sedan ta mig till mitt andra jobb. Med mina barn är detta en omöjlighet! Ringer pappa och ber om barnvakt men då är han sjuk (??). Just ja! Skulle också lämna in Kims bil nånstans där! Ringer Kim och berättar att jag inte får ihop det men då sa han att jag skulle lämna den redan idag! Så jag, mamma och barnen åker till Audi för att lämna bilen. Detta är då vid åtta tiden, ungarna är aströtta och vi ska ju som upp tidigt imorgon. När vi väl är där hittar vi ingenstans att lämna nyckeln. Inser då att jag måste åka in ytterligare en gång imorgon på den där lilla timmen jag har mellan mina jobb. Inte mycket att göra åt! Men när vi skulle sätta oss i saaben igen så hade mamma hade tänningen på så då var bilen död! Där står vi med två griniga barn halv nio på kvällen. Mamma ska med tåget och jag var tvungen å ta mig hem. Ringer min snälla vän Martin som tydligen var ute å körde så han startade upp min bil!
 
Nu ligger barnen i sängen och jag håller på att stupa!
Jag har lagt fram alla kläder tills imorgon, förberett fruktpåse (barnens middag) och är alldeles starx redo för sängen. Ska bara lugna ner mig.
Har pratat med Peter, som tränar med oss, om han kunde hjälpa mig att starta igång uppvärmningen. Vet inte hur jag ska få ihop det annars.
Det är vid dessa tillfällen jag önskade att jag hade en granne som kunde hjälpa till. Bara hämta ungarna, slänga i dem mat och sedan skulle jag vara hemma senast halv sju.
Bläää. Kan detta vara sluuuuut nån gång??!

Har dessutom den där förbannade c-uppsatsen att skriva. När ska det ske? Hur ska det ske? Med min ork!?
Tisdag är det lugnare. Bara psykolog, PT, receptionen och sedan HEEEEM! Ska stänga av telefon, internet och låsa dörren och bara kramas med pojkarna tills jag somnar. Önskar jag var rik som ett troll och kunde göra vad jag ville, när jag ville!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0