I väntans tider



Avslutar denna dag med lite kvalitetstid. Nyss kommit upp ur badkaret, doftar gott och nu väntar jag besök. Tänt doftljus (olika färger som ni inte ser) och myser i soffan.
Psykolohbesöket idag var tufft. Jävlar vad bra hon är. Idag pratade vi om svek och misshandel som jag inte pratat om på otroligt länge. Spännande ändå att följa denba historia. Börjar fatta varför jag beter mig som jag gör i vissa situationer. Att jag stöter bort folk som vill komma mig nära SAMTIDIGT som jag är livrädd att bli lämnad. De två går ju ihop men jag söker (sökte) desperat kontakt med folk för att bli omtyckt. Sedan är jag själv oförmögen att visa känslor. Jag vet inte hur ett fungerande förhållande ska se ut. Inte uppväxt med lyckliga familjer och inte heller blivit lärd hur man ska hantera känslor. Bra och dåliga.
Denna resa har varit tung och jag har sagt att jsg jobbar för "den bästa versionen av mig". Nu verkar det vara så att det kan komma en ytterligare bättre version av mig, rn version jag själv aldrig har mött! Denna inre resa är nog den mest spännande men samtidigt läskigaste resa jag gjort!
Att sedan få möta nya människor å se vad jag är kapabel att skapa för relationer med dem, det är något jag verkligen ser fram emot!
Men först; bygga klart pusslet!

Kommentarer
Postat av: Em

Kul att det går bra! Heja dig!

2014-02-26 @ 08:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0