who is the boss of you?

Varje dag har vi en ny chans att göra saker och ting bättre. Vi a
vaknar upp med förhoppningsvis ny energi. Denna energi är dyrbar. Varför då slösa denna energi på saker vi vet inte få oss att må bättre?
Vad vill du med livet? Vad är ditt mål? Åt vilken tiktning jobbar du åt?
Är detta viktigt? Måste vi veta vad vi vill med livet? Detta sökande kan faktiskt leda till att vi missar något på vägen. Vår familj, våra vänner, nuet.
Att finna lyckan i din vardag och njuta av varje minut du lever.
Shit alltså, hade jag läst en sådant inlägg för två månader sedan så hade jag stängt ner. Bara klyschor. Fast sanningen är den att livet blir faktiskt hur vi ställer oss in på. Tro mig. Förut (innan min depression) så när jag mådde dåligt så såg jag till att sluta må dåligt. Jag kollade på en rolig tv-serie, drack en kopp te eller cola på den tiden. Jag hade knep för att förgylla min vardag. När jag vända vid botten där ett tag fungerade inte detta. Problemet var då att det var för mycket. Det vsr inte en vanlig vardagsångest som gick att hantera.
Påväg ner till botten och frivändningen där nere kändes. Jag slog i väggar, fastnade och det var tungt. På vägen upp var jag kantstött men med vetskapen om att jag nu var starkare än någonsin och visste nu vad som krävdes utav mig för att må bra.
Kom lite från ämnet där. Det jag vill säga är att det är egentligen bara vi själva som kam rädda oss. Det är vi som ska lyfta på luren och ringa en vän, psykolog eller varför inte den där tillfälluga flirten. Drt är vi som ska ta kontroll över vårt liv. Ingen annan kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0