Ikea/birsta + järngänget = kan aldrig sluta bra.

Måster börja med att säga att hela denna tripp var väldigt mkt interna skämt, så fattar ni inte det roliga så har jag fullförståelse, man måste uppleva detta för att få den sanna glädjen!


Lite sen uppdatering, men i tisdags så åkte jag och mina kompisar Josse, Emily och Erica en liten biltripp till Ikea. bilfärden dit var lite stel som Emily kallde det, men tråkiga billekar (när jag säger tråkiga menar jag att jag inte vann). Väl framme vid ikea parkerade vi närmast möjligt eftersom vi är lata, eller jag åtminstone :). Vi betar igenom Ikea, hittar lite fina saker. Jag mycket. Slänger i oss lite mat på restaurangen ( 34 kr för köttbulletalrik, bröd, sallad och dryck, lite reklam) vi noterade även att det var hemgjord potatismos, då det var klumpar i den. viktigt vetande! Men sånt får ni räkna med om ni ska följa min blogg. vad är egentligen intressant? Ska jag gå djupare in på det? hah.
Efter ikea trycker vi in allt vi köpt (och till vår förvåning fick allt plats (!))och beger oss sedan mot birsta för ännu mer shopping ( yeay! )
Jag sitter och tänker nu, när började det spåra ur egentligen? efter att ha betat av några affärer på birsta får jag mitt vanliga yrsel och köper mig en cola, typ ca 10 hundradels sekunder senare är den borta, och ingen har en aning! (Jag i ett nötskal bör påpekas, ni som inte känner mig än ska veta att jag är sån) JAg blir fursterad, inte för att cola försvann för det är ju bara att köpa en ny, men mysteriet är kvar! Jag köper en ny och sen är jag glad, försöker jag påstå) vi betar av resten utav affärern och när kl slår 20.00 är vi sist kvar på köpcentrat och vi beger oss ut till bilen igen, trycker in våra saker. och vi konstanerar att vi är hungriga, igen. Vi drar oss mot coop. ( bär även tillägga här att vi tog bilen tid. De som har varit på birsta förstår vilket onödigt slöseri på bensin detta är när coop ligger precis bredvid ikea. hur som helst. vi går in caféet inne på coop, Emily får sin korv, som hon har tjatat om sen hon steg ur bilen i sundsvall, och jag får min smoothie.
Vi är nöjda och glada, vårt blodsocker finner en jämn nivå. Men vi är ack så trötta, och fnittriga. Efter vi har ätit bestämmer vi oss för att gå in på coop för att handla något att äta, som är totalt logiskt...!

Det första Emily och Josse får syn på är apparaten som man skriver ut kvitton på cigaretter och dylikt. och till deras glödje finner de; knottriga, små, långa, svarta... Sedan av någon anledning ( jag var inte i närheten) så kommer det ut kvitton på, ja.. säkert de svarta eftersom det är Emily som skriver ut. Tjejerna får väl panik, jag är fortfarande inte riktigt med på noterna och sedan går de därifrån. Jag håller på att dö utav skratt och utmanar tjejerna att gå fram till en kille (snygg är en merit) som jobbar inne på coop och säga "ursäkta, men det där apparaten sprutar ut kondomer" men nej, så roliga va inte det... det var ju tråkigt!

Josse och Emily försvinner in affären och jag och Erica strosar runt. Helt plötsligt så finner vi en ren! Ericas reaktion var att klappa den, för det är ju något man alltid tänker på när man ser en ren inne på en matvaroaffär!
inget mer om det, jag letar ölkorv men hittar inget så jag tänkte ta mig ur coop och vänta på tjejerna. Vid kassan möter vi Josse och Emily och de ser lagomt fnittriga ut. de har tydligen haft en liten konversation med Cprenen (som de kallar den) kom in på en diskusion om hur en ren skulle se om de hade någon skada varav = Cprenen.
Medans de flummar så upptäcker det att en kille i kassan (en kille som håller meriten) kollar på dem, och skrattar (?). Jag ser denna kille och måste bara handla något, helt plötsligt, kan inte förstå varför. Men jag hade ingenting men sa åt Erica att handla! Jag och alla andra är på det värsta sjuka humöret och vi kan inte vara tysta, skrattar och fular oss i alla former. Jag upptäcker att Killen heter andreas (sa jag att han var snygg? ) och jag kan inte slita mig från kassan. Efter vi alla betalat hoppar vi skrattandes till toaletten och pratar fortfarande om CPrenen ( som bör tilläggas pratas om än idag). Vi blev tvundna att gå på toaletten eftersom vi har skrattat så å kissar vi inte lär det bli minst fyra olyckor i bilen på väg hem! Vi kissar, fular och järnet och försöker ta oss utifrån coop men vi måste ju fortsätta spela på vårat trötthumör. Jag berättar för josse att killen i kassan heter andreas och hon frågar något i stil med hur jag vet det, jag vet dock inte vad jag svarade på det, men jag kallade honom sen för Andre-as! ( finns en Andre i hela historien också) och det här måste jag även säga var mycket roligt.
Vad händer sen? vi sätter oss i bilen, josse dyker ner i en tidning och vi andra pratar om cprenar, korvar och ... kondomer?

hemresen hem var betydligt mer avslappnade och innehållsfull än ditresan kan jag säga utan att ljuga!

Tjejer! Detta måste vi göra om! dock med en lastbil! och mer snygga killar..

vem är på att ringa Copp birsta och frågar efter Andre-as och Cp-renen? Jag saknar mina glasögon!!!!



Kommentarer
Postat av: erica

ja, vi MÅSTE göra om det igen! har du ringt coop? :)

2010-11-11 @ 11:17:32
URL: http://ericahemmingsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha väldigt väl beskrivet, det är verkligen här man ska kolla om man vill haja vår sjuka humor:)

2010-11-11 @ 15:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0