Hundbajs-hysteri! Utrota!

Våren är här och snön är mestadels borta! Fåglarna kvittrar och solen skiner starkt (ser jag geonom mitt fönster). Vad är det som kommer fram under snön? ju hundbajs! Vilket hysteri! Folk blir helt galna på hundägare som "sprider" hundbajset omkring sig. Vars ligger detta hundbajs? I diken, i skogen etc. Jag har full förståelse för hundbajs mitt på gångvägarna eller vid lekparken, men resten är bara ren Bullshit! (tycker ni detta var lågt, då ska ni se priser på Ö och B!).

Om du väljer att gå i skogen, eller mot förmodan ska gå i diket och kliver på en hundbajs så klaga inte! Vi människor äger inte denna värld! Det ska vara i harmoni med djuren.
Vi människor är en fara för resten av världen, det är vi som är så sjukligt beroende av bensin, elektrisitet och bekvämligheter, inte djuren! Djuren kämpar på vidare och gör ett bra jobb. Tills vi lägger oss i!
Klart som tusan det finns risk att hunden/renen din blir riven av en varg om du låter den gå i skogen.
Hur många varga finns det i sverige? och hur många Förbannade renar finns det?
Djuren är hungriga, ge dem mat!
Du skulle väl inte svälta dina barn?
Nej, detta blev ett litet sidospår, det jag ville få fram är att sluta klaga på hundbajsen! Ni ska vara glad att det finns gräs, skog och diken att gå på!
Som protest ska jag låta mina hundar bajsa överallt denna vecka.. eller ja, kanske inte =)

Människor är sjukt löjliga!
För är det något djur som borde utrotas så är det människan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0