Biokaos och batterifjanteri!

Man kan tro att lite sömn, sisådär två timmar ska göra mig på dåligt humör, eller bristen på ork så att träningen blir inställd, eller varför inte ett barn som skriker och bråkar inne på bion så att man missar 75 % av filmen, eller möjligtvis att man blir utlåst från bilen med hunden i bilen. Men nej, visst blev jag lite less, men inget som jag tog illa upp vid. Utan det som var det jobbigaste var att vara det svarta fåret, att få skulden för hela skiten. Jag kör en bil, och sedan går den sönder. inte fan kör jag sönder den!

Ja. Min dag har varit turbulent. Seg från början. Började med att min yngste son kastar en träkloss i pannan på mig så nu har jag en bula. Barnen bråkade som vanligt och leksaker flög bokstavligen ut genom fönstret. John åkte hem idag och vi åker på bio med en annan god vän. Gabriel har sjukt mkt myror i brallan och kan inte sitta still, tråkig film mest troligt eftersom det varken var Tarzan eller Nicke Nyfiken. spiller ut all min läsk och missar stort sett hela film, såg dock slutet=) typ.... Milo hade det mysigt iaf =)

Sedan vinkar vi av vår vän och går mot bilen, det regnar. Jag kommer till bilen och dörrhelvete vill inte öppna. Tänker att då är det fjärrkontrollen som har lite batteri, men där står jag med två griniga barn, en instängd hund och ingen jacka och regnet ökar. Men inte var jag på särskilt dåligt humör för det. Jag har inre kontroll. ringer min vän och han skjutsar mig till närmsta batteri, byter detta och inte går bilen att öppna för det! Försöker bryta sig in i bilen men tydligen har Kim universiums mest inbrottssäkra bil, och tur (?) är väl det.
Skiter i allt och åker på fjonken och käkar mat.

Nu har vi suttit här och fikat lite med vännen och nu väntar jag bara på att min fina underbara hund ska komma hem igen! Stackarn är instängd. tur det inte är varmt iaf. fördelen med att vara ledig, att det regnar.

Jobbar alla dagar utom fredag så då regnar det på fredag och solen skiner resten av vecka, kul för er som är ledig, mindre kul för mig.
söndag nästa vecka är sista dagen och sedan är jag ledig i två veckor =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0