Min sommar

Min sommar började med storm, och nu har den avslutat med storm. Där mellan har det var mycke skratt, gråt och slit.

Ska man räkna att sommaren började redan i maj så kan jag berätta att det var en häktisk månad. Hade skola, barnen och hade redan börjat jobbat på hemtjänsten här i Torvalla. Skolan kom lite åt sidan, men jag klarade det som vanligt. Rent känslomässigt så var det en berg-och-dalbana, dels efter smällen i mars men samtidigt nya mindre roliga saker som skedde. Jag föll, resten mig upp och skakade bort det.

"Sommarlovet" aka studieuppehållet började fantastiskt bra! Direkt efter läsårets sista tenta så drog vi IVP igång lite party. Mysigt verkligen! Lekar och trevligt folk. Älskar min klass verkligen! Kvällen slutade, som så många andra, mindre bra. Men även det överlevde jag!

Dagen efter var jag uppe tidigt för att gå på jobbet och sedan fortsatte livet med jobb mest hela sommaren. Förutom jobbet så var träningen också fokus, och givetvis mina älskade fantastiska barn!

I slutet av Juli bestämde jag att jag skulle ha semester så jag tog ledigt och åkte till mitt fina Göteborg! Hade längtat så mkt och sett fram emot så mkt att det blev lite en besvikelse när jag var där nere. Jag hade roligt med olika aktiviteter, jooo.. vi kallar det "aktiviteter" Haha. Blev spex, bad, dans och bråk. Ganska likt mitt liv här i Östersund faktiskt!

Kom sedan hem i början av augusti och jobbade då mina två sista två veckor på hemtjänsten. Tyckte om det jobbet, men när jag avslutade mitt schema med 13 timmars pass så kände jag mig nöjd. Såg då fram emot två veckor ledighet med mina favorit killar. Inte ens då hade jag en aning om vad som väntade mig helgen efter. Mysigaste helgen jag har haft på väldigt länge!

Att kunna vara sig själv till 100% med en främling är något väldigt ovanligt, även för mig som numera inte dricker! Den söndagen var det extra jobbigt att kliva upp! 12 timmar buss var helt klart värt det!

Nu kan jag säga att sommaren är över! igår morse när jag var ute med Sirre var det 5 (Fem) grader ute! Helt galet fantastiskt! Snart är det vinter =)

I helgen fortsätter romantiken och på måndag börjar allvaret igen, ganska kul att jag skriver allvaret när det egentligen kommer vara två veckors festande och lekande! men jaaa, måste vara lite seriös med studierna också!

Nu kommer min yngsta, med nappen i munnen, och säger "mimmi" Översättning; Memory. Så nu ska vi spela lite. Så, berätta för mig... hur har er sommar varit?



Over and out!

p.s Khaddafi är fortfarande spårlöst försvunnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0