Kolhydratladdning.

Jag sitter och läser om just kolhydratladdning, för er som inte vet så handlar det om att först och främst tömma kroppen på kolhydrater ( vi lagrar ca 400-600 gram i kroppen) genom ett ordentligt hårt träningspass i ca 1,5-2 timmar. Sedan de fem dagarna efter ska man bara äta kolhydrater så mycket som det går.
Jag läste att man ska äta mellan 500-1000 gram kolhydrater om dagen! Hur mkt är nu detta?


100 gram kolhydrater finns i:
140 g okokt spagetti          x 5/10      = 560/1400 gram!
(motsvarande en 5-krona)
3 dl ris (okokt)
6 skivor bröd
4 st bananer                      x 20/40 bananer!
4 dl müsli
5 dl havregryn
7-8 potatisar
9 dl juice
1,5 kg morötter
1 kg apelsiner


Ni förstår ?
Jag vill göra detta men då måste jag planera in två hårda pass med fem dagar mellan, där jag i pincip bara äter kolhydrater, vilket jag inte ens tycker om. Spännande dock att se min prestation.

Är det någon som vill hjälpa mig? behöver motivation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0