Dag 03 – Mina föräldrar

Min mamma;

Maud Fortuna fd svedin och wiberg. född på det ljuva 50 talet och är scorpion, och vi vet hur de är :) inget mer om det!
Min mamma gjorde den stora bördan att föda ut fyra barn, tre mindre bra och en sista perfekt (ingen nämn). Min mamma kan har en fyjävla humör men i grund och botten vill hon bara väl, trots att det blir fel ibland. Hon är både utbildad tandsköterska och distrikssköterska och jobbar nu som DSK i Hammerdal inom äldreomsorgen. Hennes föräldrar (momma å moffa) hette Sonja och Karl Svedin.
Mamma är född i timrå, om jag minns rätt, men har flyttat omkring lite pga. morfars byte av jobb. han var målare och då köpte han tydligen nya hus som han vill renovera. Så att flytta blev en vara för mor. och det satt kvar länge.
Nu är hon omgift med Robert Fortuna, halv italienare från sthlm ursprungligen och de bor tillsammans med 2 ½ hundar i Fyrås i ett litet hus.



Min pappa;

Hans-göran wiberg, även han född på det glada 50-talet.dock lite tidigare än mor. Han är född i Vilhelmina trakten tror jag. Har faktiskt inte så stor koll. Han är också omgift med Sylvi Andersson. Pappa har väl också ett humör, därav varför dessa två skiljde sig kanske? Pappa är rätt kass på att visa känslor, så vill ha något så sträcker han fram pengar, eller lampor. Det beror på vilket humör han är på. När han var liten blev han kallad för pillret, för att han var lite och blek. mkt har inte förändras till nu kan jag säga :) Han jobbar för tillfället på hyresgästföreningen, som ligger vid min skola så vi samåker varje dag.

Kommentarer
Postat av: jessica

sv: Tackar :D

2011-02-15 @ 09:57:23
URL: http://gammalkarlekrostaraldrig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback