Tips; skaffa inte snåla grannar!

Försökte verkligen blogga igår men mina otroliga snåla grannar ville inte dela med sig av sitt internet, men nu snufflar jag på skolans internet istället. :)
Har precis haft en föreläsning och psykologi och funderar på att åka hem och städa. Har ingen motivation, börjar bra det här.
Ska ha en kund ikväll så vill ha det någorlunda fint. :)

Tänkte igår att jag skulle lägga in receptet på spenatpastan vi lagade igår. Nyttig, billiga och gick jätte snabbt. Gabriel åt iaf... :)


Pasta med spenatsås

Tillagningstid totalt: 20 min  
Ingredienser: 4 pers.
250 g spaghetti
Sauce:
1 msk olivolja
1 stk lök
150 g skinka
5 klyftor vitlökar
600 g fryst hackad spenat
3 msk crème fraiche 18%
2 dl grönsaksbuljong
1 dl riven parmesan

Tillagning:
-Koka spaghetti al dente i en gryta. Häll den i ett durkslag.

-Tillred såsen undertiden: Hetta upp olja i en medelstor gryta på medelhög värme. Tillsätt hackad lök och hackad skinka. Stek tills löken är genomskinlig (2-3 min.). Tillsätt pressad vitlök och stek vidare i 30 sek. Rör i den hackade spenaten. Blanda i crème fraiche, buljong och parmesan. Vrid ner till svag värme och sjud tills såsen är genomvarm.
-Servera spenatsåsen över spaghettin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0