piss off.

Måste bara tillägna detta blogg inlägg till de vänner som har funnits för mig de senaste veckorna, trots att det inte är många. Nu vill jag inte att folk ska bli ledsna för att vi inte har haft kontakt. Vissa vänner behöver man inte prata med jämt utan man är vänner ändå. Nu menar jag vänner som man har varit mkt med, litat på och har funnits där för varandra. Sedan sker en förändring och sen förändras realationen.

Hanna <3 och Andreas <3 har hjälp mig genom detta på olika sätt. jag är inte den som pratar om djupaste känslorna, men att bara finnas där och umgås med mig har gjort jätte mkt.

Det suger verkligen att separera från någon, trots att man skiljs som vänner. Att ha två barn man inte kan träffa varje dag, trots att de är bara 500 meter bort. Att sitta själv om kvällarna och inte veta vem man ska höra av sig till. Att inte veta om det finns någon som orkar lyssna.

Detta år är tillägnat till mig, och bara mig. och det är för att jag ska kunna må bättre och i sin tur kunna ge mer kärlek till andra. som det gamla ordspråket "för att kunna älska andra måste man älska sig själv" och det ligger verkligen något i det.

Så... nu kommer jag bara prioritera vänner som gör mig glad! jag orkar inte anstränga mig längre. Slut på att bjuda hem folk på fika, middagar, fester etc etc. Jag har nästan aldrig! blivit bjuden på något, förstår inte varför jag har orkat?!

hur som helst..

hanna...

andreas....


tack!

Kommentarer
Postat av: lena

kram på dig gumman..... Tyvärr kanske du förstår lite grann hur vi andra, typ din mor o jag hade det på ringarna, hade det när vi va sk nyskilda... Inget skoj alls, men vi hade ju valt, och det kan ingen klandras för.. Som du vet har vi lyckats gå igenom detta OCH det kommer även du att göra..

Kramen.......

2011-01-17 @ 20:25:24
URL: http://justbcause.blogg.se/
Postat av: Linda H

Jag förstår på sätt och vis vad du menar. Jag hade också ett tufft 2010. En vän som dog bara 29 år gammal och så slutade mitt förhållande i ett uppbrott (jobbigt att separera även om man inte har barn och "bara" är särbos). Känner igen det där med vännerna också - men det är kul att se att du har "jävlar anamma" och tänker se till att 2011 blir ditt år. Klokt resonerat! Jag försöker också tänka i samma banor ... :) Kram!

2011-01-18 @ 00:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0