Hundbajs!


Alla vet, eller många iaf, att bor man i en stad (ja, även i torvalla som räknas som landsbygd. ha ha) så måste man plocka upp hundbajs!
Många tycker det är äckligt (jag) men det är ett måste. Men som vanligt har jag mina tankegångar.
När började detta vara ett riktigt problem? Och vem var det som tog upp det? Hur gick diskussionerna runt detta om man ska plocka upp eller ej?
Jag kan tänka mig att det var en skrattretande diskussion med kommentarer som "ja, men ska jag plocka upp det med en spada, eller vad då? haha" eller kanske "Vad gör vi med kisset då? skaffar en kateter?!, eller varför inte en hink som vi opraktiskt ska bära med oss?"

alltså, jag måste ju erkänna det att glömmer jag en påse och hundarna bajsar då känner jag verkligen hur granntanterna kollar ut genom fönstrerna och gnäller! Ja, som om de någonsin kommer att krypa nere i diket?
Så ni vet; hundar bajsar inte där ni går!
Jag kan köpa att man ska plocka upp i lekparker, vid gångvägar och på gräsmattor, för visst suger det att få bajs på skorna! men det är inte ett förbannat brott!
Nedskräpning däremot är helt okej. gärna krossade ölflskor, fimpar och snusar som djur kan få i sig och dö av! men vad då, det gör inte oss något, det går att pilla bort från skorna!




Försesten! En liiite prantes! Jag tror på allvar att min äldsta barn är ett underbarn! Både idag och igår kom jag på honom med datorn! igår var det paint och idag word och båda gångerna så skrev han sitt namn! Fyra år gammal och kan det, är det normalt? Jag har inte lärt honom! Hörde rykten om att min bror började läsa i den åldern, och kolla på honom nu! Ren ramma fucking rymdteknikern! Grymt!

Kommentarer
Postat av: mac

Jag har inget år tal men ända sedan förr i tiden då adelsfolk började skaffa hund som husdjur ville de att deras barock trädgårdar skulle se fina ut och sände där med tjänste folket ut för att plocka upp detta (hur vet jag ej) sedan har det bara hållit i med åren att även icke adliga och i princip alla vill ha det fin runt omkring sig på sina gårdar och när man nu för tiden bor i lägenheter måste man själv plocka upp då man delar på gården och ute miljön med flera.

2011-09-22 @ 16:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0