20 Januari - godis och tentaplugg

ja, eftersom jag aldrig lämnade in tentan när det väl var dags så sitter jag här nu och gör ett tappert försök att få in lite information i min hjärna. teori och metod är inte min starkaste sida, trots att jag var intresserad från början, men det blev bara pannkaka av allt.

Jag har medvetet hållit mig borta från bloggen nu ett litet tag, eller egentligen inte bara bloggen utan även andra sidor så som vårt kära Facebook. Anledningen till detta är att det är sjukt meningslöst, tar bara min dyrbara tid från saker som verkligen betyder saker, så som barnen, skolan, träningen och vännerna, och en annan lite filur.

intressant ändå, att ens åsikter kan förändras ganska lätt. Från att vara helt säker på något till att inte alls vara säker.
Jag har under en tid försökt bygga upp en säker grung för min egen del, där jag vet exakt vad det handlar om. Jag vet vad jag vill, vad jag tror på och vad som kommer ske i framtiden.
Sedan börjar denna grund bli ytterst ostabil.

Jag har en teori om att kärleken inte existerar. Att attraktion och förälskelse endast beror på en blanding hormoner som producerars när kroppen anser att man har träffat den person som är bäst för en. Nu är inte detta den som är rikast och snällast. men kanske den som är snyggast. Vi dras ju till det som ögat anser attraktivt.
Vad är meningen med ett förhållande? Sex. Givetvis. och vad leder sex till, jo graviditet, sägs det.
Så i grung och botten dras vi, med hjälp av ett gäng hormoner, till person som är snygga för att vi helt enkelt vill ha fina barn.

Jag ska nu dricka min kopp te, som jag har fått värma upp eftersom jag gjort en miljon andra saker än att dricka upp den, sen ska jag fortsätta tvätta, Yeeeay, och sedan träffa de dyrbaraste jag har! <3

Kommentarer
Postat av: Emä

Men de människor som finner kärleken på internet då?

Är inte det äkta kärlek? /debattskaparen :)

2012-01-20 @ 16:52:04
Postat av: Emma the only

Det är inte kärlek för ens man har träffas. Att bara prata på internet kan skapa ett intresse av individen, men det kan ju lika gärna vara min pappa på andra sidan... hemsk tanke,

2012-01-21 @ 14:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0