23 januari - böcker och skitstövlar

Nu har vi internet i våra hem, vi kan "googla" nästan allt. Vi har bra böcker vi kan antingen hyra eller köpa där det står all möjlig fakta som vi kan vara intresserad av.
Fick jag möjligheten att beställa en bok, och bestämma exakt vad den skulle handla om skull det vara en kompott av olika saker.
I boken hade jag gärna läst om hur man skiljer på attraktion, förälskelse och äkta kärlek, och om något av dessa ens existerade?
Jag hade också gärna läst om varför man gör sämre beslut när man lyssnar på hjärtat än hjärna och vice versa.
Skulle jag ställa frågan "Vem ska man lyssna på, hjärtat eller hjärnan?" i en statusuppdatering på Fajsbook så hade de blödiga och förälskade sagt, "hjärtat såklart, följ alltid hjärtat" men hjärtat berättar ju egentligen inte sanningen, utan bara en massa skit!
En bitter hade sagt "hjärnan!" och kanske tyckt "skit i mänskligheten å bla bla" vad nu bittra personer säger ( vad vet jag? hehe )
En erfaren hade kanske sagt "hitta en balans"
- hur som helst så skulle inget förslag eller råd vara väsentlig i huvudtaget, för vad fan vet andra vad jag känner? Jag vet inte ens själv många gånger.

Jag vet två saker nu.
1. Jag har sjukt dålig känsla på vad som är bra för mig
2. Jag fuckar upp allt bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0