24 januari - Att promenera

Dagen började med en massa oro och nedstämdhet, dålig fokus på skolan och ångest över utebliven träning.
En timmes tupplur, ett bad och sedan en promenad fick mig på andra tankar.
Jag frågade idag en vän "hur ska man kunna beskriva för någon vem man är, när man själv inte vet det?"
Vännen, som är en väldigt klok en, sa "skriv en beskrivning om dig själv, som bara du själv får läsa, både det som är sanningen och det du skulle vilja vara"
Jag gör ju aldrig sådant, eftersom jag varken orkar eller har tid, men att ta en promenad började starta hjärkontoret ordentligt.

Jag heter Emma Wiberg!
född och delvis uppvuxen i Strömsund med tre äldra syskon, hundar, grisar och en katt vid namn Tiger.
Som barn gillade jag att leka med dockor, barbie, men även springa i skogen, göra kojor och leka skattjakt.
När mina föräldrar skiljdes så skiljdes även jag från min barndom. Dags att bli vuxen.
Jag började sjuan i Östersund, torvalla. Vilket misstag.
började 1½ år senare på Valla. riktigt misstag.
klarade skolan
flyttade till Strömsund och började gymnasiet. mina tre bästa år!
Träffade barnens far, fick barn, gjorde slut.

Jag heter fortfarande Emma Wiberg
Lika många syskon, ingen vidare kontakt.
har delvis hund, men hade gärna haft honom här jämt.
Jag älskar träningen, speciellt gymnastik. Därför jag är tränare för Cheerleading.
Jag har sjukt beroende av coca-cola, något jag varken skäms över eller tänker göra något åt.
Jag får ångest över ALLT. när jag inte gör nyttig mat till barnen, när jag inte tränar, när jag inte umgås med alla mina vänner, att jag inte pluggar, att jag inte städar, att jag inte ringer min familj etc etc etc.
Jag är uppvuxen med det att prata om känslor är inte aktuellt. Pappa var polikter, kan det ha med saken å göra?
Jag visar känslor genom aktioner, gör hellre än säger.
Jag har ofta huvudvärk, och alltid trött och stressad.
Jag är trött på mina vänner som kväver mig.
Jag vill flytta för att komma bort från verkligeheten, trots att jag vet att den kommer springa efter mig å bita mig i arslet!
Det som snurrar i mitt huvud daligen är barnen, skolan, träning och ekonomi.
Jag har flera bästa vänner, flera runt om i Sverige.


Jag vill fortsätta heta Emma Wiberg ( då jag inte tror på äktenskapet )
Jag vill plugga, men ha lite mer tid och mer motivation och få bättre betyg.
Jag vill ha regelbunden träning, helst 4-5 ggr i veckan
jag vill bo i en större lägenhet, där jag kan få ett eget rum med eget skrivbord.
Jag vill starta nytt företag, med inriktig mot idrott.
Jag vill vara helt frisk, utan några kramper.
Jag vill ha en pojkvän i framtiden, men inte vilken pappskalle som helst.
Sedan vill jag uppfinna den bästa uppfinningen i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0