27 januari - Räkningar och företag

Då jag har börjat lyssnat på RixFm på mornarna nu har jag blivit lite inspirerad att använda sig av "hissa och Dissa", eller som jag och Emelie vill säga "risa och rosa", eller varför inte "hissa eller skrota" - aja, nu förstår konceptet iaf!

Dagens hiss; Då dagen inte har varit så lång och givande så finner jag det lite svårt att hitta en hiss, men måste jag leta en som måst det nog bli förskolelärare och deras fina jobb! <3


Dagens diss; Det som verkligen gjorde mig på dåligt humör imorse (DET och att barnen skrek, bråkade och slogs så att vi kom för sent till förskolan) var vetskapen om att jag inte hade någon bilbarnstol i bilen, och då ville jag ringa mitt ex och spy galla på honom. Visst, det är mänskligt att glömma, men det är så sjukt jobbigt när man står där med bil och planer att göra något skoj med barnstolen är antingen inlåst eller 90 mil bort.
Jag gjorde något fult och olagligt, jag körde till förskolan utan barnstol till äldsta grabben, och en alldeles fel stol till minstingen, men idag ska jag hem till exet och hämta stolen så det blir som det ska igen.
Dagens diss blir alltså; Dålig framförhållning! hate it!



Idag har jag varit duktig, betalat räkningar, fört över pengar och pratat med skatteverket. Jag är nu officeillt inte längre egen företagare! Skööönt!
Har även suttit och pluggat lite, kommit igång bra och vet nu vad jag håller på med. Den där rapportenhänger dock över mig som en hök men det ska göra sinom tid.
Ska bara betala föreningen allt jag är skyldig och sedan är jag pank igen.



Dagens planer blir att ta med barn, hund och C till stan för å kolla på invigningen av sm-veckan. Det kan bli kul och det kan bli kaos. Har man två illbattningar som gärna vill göra allt annat än att stå still så vet man aldrig vad som händer. Ska bli kul att träffa min vän Josefine igen, var länge sedan nu <3.

ja, mer än så händer nog inte idag.
på känslobanken är det tomt, förutom mitt mindre ( läs; hysteriska) utbrott imorse, som nu är borta.

Ha det gött och glöm inte mössan ikväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0