Hektisk vecka deluxe!

Enda sedan i fredags (om inte tidigare) så har jag gått på sparlågorna. Igår fick jag straffavgiften för det. Jag bröt i princip ihop, tappade tron på mig själv och var både dåliga mamma och dålig flickvän (japp, jag har pojkvän igen, återkommer till det) 
 

Eftersom jag och Christofer hade gjort slut så hade jag ingen barnvakt till helgen då jag skulle ner till Stockholm. Detta löste sig efter mkt om och men med en akut barnvakt i Edsbyn. Fina Hanna och Anders tog mina troll. 
så, då trycker vi in oss fem personer, en hund och en triljon väskor (två var mina) och åkte till Brunflo först och sedan vidare till Edsbyn. efter har lämnat barnen så åkte vi vidare till Stockholm. 
I stockholm svår jag som aldrig förr. Jag ska aldrig bli stockholmare! Dels denna trafik, att hitta rätt fil, rätt avfart att köra snabbt och inte för långsamt. Men sedan det jag hatar mest: tunnelbanorna! Att ta sig från plats A till plats B är en hel vetenskap för en småstadstjej som mig. Till alla stockholmare: Hur gör ni?  och hur har ni tid att sitta på dessa stink-tuber hela dagarna? Nej ska jag bo i sthlm ska ja ha privatflyg, miljöpartist som jag är :P
 
På en av alla dessa tunnelbanor försvinner en av Josses väskor, just great. Sådant man behöver med tio timmars resande :P 
Väl hemma hos Emelie käkar vi lite, pratar och lägger oss. 
 
Lördagmorgon är äntligen här! Tjejmilen here we come! 
Ja, klart att det regnade. Vad skulle det annars va när jag ska springa min första tjejmil? :P
efter en massa köande, sjukt dålig service på en "restaurang" och registrering så står vi äntligen startklara att springa milen. Ja, Josse sprang iaf, jah och Emelie sprang/gick mest hela tiden. 
Men grymt kul var det. Det var liveunderhållning längst vägen, mkt reklam, mkt folk och allt detta gjorde att det inte kändes så himla jobbigt att gå/springa en mil. Detta kommer vi göra om ! 
 
 
Trötta och döda efteråt (blöta och leriga) så åker vi tillbaka till Emelies lya och duschar och gör oss ordning för utgång. Kvällen var som en kväll kan va. Fulla äckliga killar, roliga brudar (VI) och en massa skratt. 
Eftersom jag är oturens moder så klart som tusan tappade jag mitt bankkort, vilket inte är så himla konstigt då jag hade tryckt ned den i bakfickan :P 
Utan kort nu sen dess och det suger. Vad sjukt beroende man är av kort? 
 
söndagen: bakis som ett ägg och ska försöka ta mig hem, ja.. vi gjorde ett bra försök, tills bilen bestämde sig att bara använda sig av tre däck, det fjärde skulle absolut flyga av.... för jag menar, lika bra att ALLT skiter sig när vi ändå är på gång? :P 
 
Som tur var ( jag är tjejen med mest tur i oturen i världshistorien) så kom det ett par och hjälpte oss att ringa alla samtal, skjutsade oss till Bollnäs och var allmänt gulliga. 
I bollnäs kom Christofer stackarn och hämtade oss och barnen i Edsbyn. Kl två på natten var vi hemma. Dagen efter skulle jag upp kl sex och gå till skolan till fem. 
 
Nu blev det inte så, slutade i tid. 
 
Dessa skoldagar har varit intensiva. Har pratat mycket om C-uppsats, fördjupning, tränngslära, psykologi och praktiken, ja med andra ord; alla kurser vi ska ha detta läsår och dessa ska vi börja  med NU. 
Det låter vansinnigt men jag tror att detta blir superbra. Våra lärare är både smarta och snälla för egentligen kan man ju tycka att vi som är ändå vuxna ska kunna planera vårt läsår själva, men nu har vi fått denna fantastiska möjlighet! 
Sedan fick jag veta att jag hade en restuppgift kvar som jag ska ta mig genom så den ska jag göra IDAG, sedan ska jag läsa TIO artiklar, göra träningsplan och en praktikrapport ( sen i våras) allt detta ska helst göras nu, allra helst igår! 
 
Så nu må jag kila. Vi ses den 7de juni 2013!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0