Gott nytt jävla år!

Kan inte säga annat än att hur jävla skönt det är att detta år är verkligen slut! Jag kan säga utan att tveka en enda sekund att detta har varit mitt livs värsta år!
Nu har jag fått ut det negativa. Inget ont som inte har något gott med sig. Med det vill jag bara säga vad jag har upplevt och lärt mig under detta år.
Jag har upplevt enorma smärtor. Smärtor som folk aldrig borde få genomgå. Första halvåret på året var tuff pga skolan. Det var sjukt mycket att göra plus att jag var själv väldig instabil psykiskt så jag hade många motgångar. Trots det så stod jag stolt många gånger, jag tog mig genom saker och tänkte ändå positivt de flesta gångerna. Egentligen. Andra halvåret har både varit lättare och tyngre. Det har varit lättare eftersom jag inte behövt gå till skolan och prestera särskilt mycket, har ju bara c-uppsatsen kvar. Men det har varit tufft pga ekonomin. i
 
Detta miserabla år har ändå gjort att jag har gått till botten med alla mina problem och sedan funnit mig själv. Den person jag har vilja varit sen första början. Jag vet idag vem jag är. Jag vet kanske inte vart jag är påväg men jag vet vem jag är. Jag vet vad jag behöver, vad jag ska göra för att få det samt hur jag ska vara för att vara den absolut bästa versionen av mig.
Jag orkar inte skriva något längre inlägg idag så jag tänkte göra en plus- och minus-lista över saker under året.
 
 
PLUS
Tog mig genom skolan.
Fick tillbringa mycket tid med mina barn.
Fått olika jobb, mest gillar jag att jobba åt Korpen.
Hittat awesome-Emma
Fick en bil!
Funnit nya vänner
Funnit mod jag aldrig trodde att jag hade.
 
MINUS
Ångest/depression
ofärdig c-uppsats
Sjukdom
 
 
Tänk vad intressant ändå. Att min minuslista är ändå så kort? Det kan betyda två olika saker; Antingen att jag är en gnällspik och gnäller för saker när jag har mkt som är bättre, ELLER så väger vissa saker mer upp än andra, trots mängd.
 
MITT 2014
Lämna in och få c-uppsatsen godkänd.
Finna mig ett heltidsjobb (önskemål)
Bli frisk, på riktigt denna gång.
 
Ja, thats it. Vad mer behöver jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0