Chill-pill

Fick inspiration till att skriva ett inlägg men när jag väl startat datorn och loggat in försvann den inspirationen (stavade jag rätt, J?)
 
Tänkte kort berätta vad som händer i mitt liv nu.
Som de flesta vet så jag har bytt kapitel i mitt liv. Jag bestämde mig för att leva ensam utan honom. Tufft beslut men idag känner jag att det var det bästa jag kunde göra för min och barnens skull.
Jag har nu börjat om mitt liv. Vill säga att jag har börjat ett nytt liv, men det är faktiskt inte helt sant. Det är snarare att jag har fångat upp mitt liv som har varit i paus i flera månader. Jag kommer sakta tillbaka till mina rutiner, börjar må bra, mindre stressad och får mer tid till saker och ting. Konstigt det där, när jag tar det som mest lungt och stressar som minst, det är då jag får mycket gjort. Livet är underligt. Fast ändå logiskt. Nu priorterar jag mig själv och barnen. Ingen karl.
När jag kollar tillbaka till hur jag var för bara en månad sedan så känner jag inte igen mig. Jag har alltid varit driven och klarat mig själv. Men då var jag ynklig och behov av uppmärksamhet. Det var inte hans fel. Utan det var jag som ställde för mkt krav på honom och på mig, på oss.
Att vara singel har faktiskt varit förbannat bra för mig. Även fast jag inte är en singelmänniska. Kom faktiskt på mig själv att jag saknade min och Kims relation när vi var sambos. Var mysgit att ha någon att handla med, planera middagarna med. Ha någon hemma när man kom hem från jobbet. Kim var något att lita på. Synd bara att det inte fanns någon kärlek där mot slutet. Men vi är fortfarande goda vänner och jag bodde hos honom ett par nätter när det var som värst.
Jag kommer inte vara singel i all evighet men just nu är det så mycket annat som måste priorteras. Företaget, c-uppsatsen, kunderna, hunden och träningen. Missade jag något? Familj och vänner men de kommer under barnen. Jag menar att när jag är med barnen är jag bara Mamma Emma och då umgås jag även med vänner och familj. Mina barn har varit min räddning, utan dem hade jag aldrig tagit mig hit där jag är.
 
Tre dagar i rad har jag vaknat upp utvilad och det är just för att jag har lagt mig mycket tidigare än vanligt. Igår kväll somnade jag innan nio och vaknade före barnen. Jag känner direkt vilken skillnad det är. Jag låg vaken vid sex, kvart över sex vaknade minsta grabben och jag kunde gå upp utan problem. Satt å myste med honom och lekte med hans robot som han älskar! Det hade jag inte pallat om jag hade sovit 5 timmar som jag har gjort den senaste tiden.
Trots lång sömn så hade jag mardrömmar. Kanske därför det kändes extra skönt att vakna. Trött på dessa mardrömmar men de kommer faktiskt mer sällan nu och det är förbannat skönt.
 
Idag blir det skola/företag/söka jobb. och lite småkrafs. Sedan ska jag hämta barnen tidigare och sedan vet jag inte. Ska förbereda en god middag. blir att marinera kyckling, göra god sallad till och njuta av ledigheten. På måndag börjar allvaret igen så jag ska take it chill.
 
Nej nu måste jag tillbaka till allvaret på riktigt. Ha det gött och glad påsk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0