Strömsunds bittra innegäng..

Att blogga om vad jag har gjort idag känns lagomt intressant. Idag har jag inte ens varit utanför dörren. eller jo vänta, jag sprang ju fram och tillbaka till tvättstugan för att boka tid.
Nej, idag har det hänt bra lite. Jag tror jag har lyckas dragit på mig en förkylning. Lite lätt snuvig och har huvudvärk från helvetet! Huvudvärken vill inte ge mig sig, trots massa vatten och två värktabletter.
Barnen kom i säng i tid idag eftersom det blir en lång dag imorgon. Vi ska upp kl sex och sedan blir det heldag på både dagis och skola. Jag anmälde mig till en företagsdag för att lära mig mer om hur det är att ha företag. kommer bli roligt men det var länge sedan jag satt på en föreläsning en hel dag! Får ladda upp med mkt mat.

Idag har jag grubblat. Jag har grubblat så in i helvete. Mest på saker som sägs om mig som tydligen har hänt för  ca tio år sedan. Varför orkar folk fortsätta sprida rykten trots att jag har flyttat från sunkbyn och ordnat upp mitt liv.
Jag var 18, dum och fruktansvärt naiv. Jag vet ångrar ingenting jag har gjort, förutom att slå er på käften.
Avundsjuka är den enda förklaringen till att ni fortsätter. Anledningen dock att jag grubblar nu är att det är en person som har sagt hemska saker om mig som inte ens är sant, och denna person vet jag inte ens vem det är! Är inte det typiskt Strömsund? Tragiska Strömsunds-bo som sitter där och är bitter för att de inte har kommit nån vart i livet. Det dumma med just detta är att jag bryr mig! Jag bryr mig inte om VAD hon har sagt eftersom det är totalt oviktigt. Det är inte första gången folk snackar skit i Strömsund. Det som bryr mig är vem hon är. och att jag har fått reda på detta NU. och dessutom av min mamma.. stackars mamma förresten...
Tänk om man bara kunde få göra sitt utan att folk ska plåga en. Idioter.
 
Nu är det mindre än tre månader till jag tar examen. Risken är liten att jag hinner bli klar men då ska jag vara klar iaf. Praktiken som jag har kvar hänger över mig som en stor fet ångest. Jag hoppas jag får plats till veckan eller vårt andra alternativ. För praktikplats ska jag ha!
Sedan har jag två träningsplaneringar kvar, en rapport och en liiiiiten (sarkasm) C-uppsats att genomföra och skriva rapport på. Ja just ja, har ju kunder att träna också.
 
Prio ett just nu är ju egentligen att plocka upp alla pusselbitar som är utspridda. Få ordning på mitt liv och kunna känna att livet verkligen ÄR värt att leva. Hur och när detta kommer ske vet jag dock inte. Jag vet bara att jag kämpar varje dag, på ett eller annat sätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0