Tårar, skämt och bakar.

Idag vid kl 11 hade jag redan gråtit två gånger. Ja, det är egentligen inget ovanligt för att vara mig. Eller jo, nu när jag tänker efter så gråter jag absolut inte lika ofta som förr. Började på en medicin för flera år sedan som hjälper mig mot min generella ångest, och den kan verkligen vända min dag från att vilja ligga i fosterställning i duschen till att jag städa, bakar, dansar å sjunger och är helt euforisk. 
Aja, hur som helst, tillbaka till mina tårar. Idag grät jag för att jag såg ett klipp på en tjej som fick en överraskning. Denna lilla flicka hade tydligen en ovanlig sjukdom och var då van att journalister kom och intervjuade henne om detta, och när detta filmades trodde hon att det var en helt vanlig dag med journalister som kommer inströvandes i hennes hus. Jo just ja hennes sjukdom gjorde att hon ibland fick sitta med olika slangar i kroppen upp till 6 timmar åt gången, och för att stå ut med detta så lyssnade hon på sin favoritgrupp om och om igen. Överraskningen denna gång blev att dessa tre killar klivet in i hennes hus och sjunger hennes favoritsång. Alltså, sånt där bölar jag floder av! Kollade inte klart på klippet för det lär väl stå att det var det sista hon gjorde innan hon dog. Sånt pallar jag inte! 
Senare när jag kollade på facebook igen var det ett klipp på en hund som en brandman hade räddat från en eldsvåda, och att några scouttjejer hade sparat pengar till så att de ska kunna ha syrgastuber för hundar och katter, och att det var just det som räddade denna hunds liv. 
Alltså på riktigt, efter det stängde jag av facebook å började spela ett meningslöst spel istället. Det var för mycket känslor för min del! och då har jag tagit min medicin! 
Nu kom älsta killen och vill baka bröd så nu må jag logga ut! 
 
Jo ett skämt jag hörde igår: Har du någonsin sett en flygande elefant? Inte? Jo men det finns ju DUMBO-jet! Haha. Alltså, min humor är ju helt förträffligt underbar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0